Tineke Verdoes
Tineke Verdoes is moeder, leerkracht, remedial teacher, kindercoach, auteur en beelddenker.
Op jonge leeftijd merkte ze dat het leren lezen en schrijven minder makkelijk ging dan bij andere kinderen. Dankzij veel onderzoek van mensen in haar naast omgeving werd nog op de basisschool geconstateerd dat de dyslectisch was. Een begrip dat in die jaren nog niet zo ingeburgerd was als op dit moment.
Deze diagnose veranderde veel voor haar. Ze was niet dom, maar dyslectisch. Ze was niet alleen, maar er waren meer kinderen zoals zij. Tineke die tot die tijd juf wilde worden, stelde haar toekomst beeld bij. Ze wilde net zo worden als de mevrouw die haar hielp met haar dyslexie. Haar wens was ooit remedial teacher te zijn.
Na haar opleiding aan de Pabo werkte ze parttime binnen het onderwijs en studeerde ze in 2003 af tot remedial teacher. De opgedane kennis kwam haar goed van pas in het speciaal onderwijs (waar ze tot op heden werkzaam is)
Tineke startte, in 2009, haar eigen remedial teaching praktijk voorschoten op. Ze werd moeder en deed daarnaast veel deel cursussen en opleiding om de kinderen, de ouders en de betrokken leerkrachten binnen haar praktijk nog beter te kunnen begeleiden. De opleiding tot Sensikids coachveranderde haar perspectief op denken. Ze mocht in deze opleiding vernemen dat er mensen zijn die in taal denken en mensen die in beelden denken. De interesse voor het onderwerp was gewekt.
In de afgelopen jaren heeft Tineke verschillende opleidingen gevolgd en zelfstudie gedaan. Waardoor zij zichzelf nu beelddenkspecialist mag noemen. Ze is auteur van DENKEN IN BEELDEN, DE JONGE BEELDDENKER en BELEVEND LEREN. Met deze drie boeken inspireert ze velen en trekt ze door het land om op grote en kleine (onderwijs)congressen lezingen te verzorgen.
Wil jij ook door haar geïnspireerd worden? Neem dan een kijkje op www.kindertalenten.nl